اشنایی با مراحل چاپ افست کاتالوگ در چاپخانه رسانه تصویر

آشنایی با مراحل چاپ افست کاتالوگ در چاپخانه رسانه تصویر

چاپ کاتالوگ افست ارزان

در این مقاله میخواهیم با مراحل چاپ افست کاتالوگ  در چاپخانه انلاین رسانه تصویر اشنا شویم. این امر باعث میگردد تا شما راحت تر بتوانید طراحی کاتالوگ خود را انجام دهید.(همچنین برای مطالعه اموزش طراحی کاتالوگ کلیک کنید.)

نحوه محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ

در ابتدا باید مواردی را بدانید که در محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ اثر گذار میباشند. محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ بدین شکل است که باید به چاپخانه سایز کاتالوگ، تعداد صفحات کاتالوگ، گرماژ کاغذ و روکش جلد را باید اعلام نمایید. بنا براین برای کاهش محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ ما پیشنهاد میکنیم سایز کاغذ خود را استاندارد مانند انواع سایز a4,a5,b4,b5 و غیره از این خانواده یا کاتالوگ خشتی استفاده نمایید. برای  محاسبه قیمت چاپ کاتالوگ به صورت انلاین بر روی لینک کلیک کنید.

چطور هزینه چاپ کاتالوگ را کاهش دهیم ؟

برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ بهتر است از سایز های خشتی و غیر استاندارد استفاده نکنیم. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذاری در هزینه چاپ کاتالوگ انتخاب تعداد صفحات صحیح میباشد. همچنین برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ بهتر است صفحاتتون بخش پذیر بر 8 یا 16 باشد.

مرحله اول در چاپ کاتالوگ افست فرم بندی می باشد.

چاپ افست فرم بندی کاتالوگ

چاپ افست رسانه تصویر در ابتدا طراحی هایی که توسط شما اماده گردیده است را چک مینماید تا انها را برای چاپ افست کاتالوگ اماده نماید. و تا انجایی که از نظر ما پنهاد نماند اگر طراحی شما ایرادی داشته باشد انها را به اطلاع مشتری میرساند. بعد از اصلاح طرح ما کاتالوگ ها را فرم بندی مینماییم. 

اموزش فرم بندی کاتالوگ برای دستگاه چاپ افست

اموزش فرم بندی کاتالوگ برای چاپ افست به این گونه است که طراح صفحات کاتالوگ را بر اساس نوع صحافی آن به گونه ای قرار میدهد تا دستگاه بتواند ان را تا نماید.در هنگام فرم بندی کاتالوگ باید دقت داشت که برای ماشین های دوخت منگه صفحه هات تا شده داخل یکدیگر قرار میگیرند.

اما برای صحافی چسب گرم صفحات تا شده 8 صفحه 8 صفحه کنار یکدیگر قرار میگیرند. چاپخانه رسانه تصویر برای سرعت بخشیدن و بالا بردن دقت در صحافی فرم های چاپی را با دستگاه تا کن تا میکند

مرحله دوم ارسال به لیتوگرافی

لیتو گرافی

در مرحله دوم فرم بندی کاتالوگ اماده برای ظهور برروی زینک به واحد لیتوگرافی ارسال میگردد. در این مرحله توسط ماشین های به روز لیتوگرافی فرم بندی کاتالوگ برای دستگاه چاپ افست به چهار رنگ اصلی تفکیک شده و بر اساس رنگهای CMYK برروی زینک ظهور میگردد. برای اشنایی با لیتو گرافی میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.

مرحله سوم ارسال برای دستگاه چاپ افست کاتالوگ

چاپ افست

در این مرحله زینک ها برروی دستگاه چاپ افست فوری بسته میشوند. در ابتدای کار تعدادی از چاپ کاتالوگ افست برای نمونه تولید  میشود تا رنگ ها برروی یکدیگر میزان شوند.( برای میزان کردن رو هم خوری رنگ های از رجیستر های گذاشته شده توسط لیتوگرافی استفاده می گردد.) بعد از تنظیم رنگ ها فرم بندی کاتالوگ توسط زینک ها بر روی کاغذ توسط دستگاه چاپ افست فوری در تیراژ لازم تولید میگردد.

در مجموعه رسانه تصویر از دستگاه چاپ افست فوری چهار رنگ استفاده میگردد تا چاپ کاتالوگ فوری و با کیفیت بالا انجام پذیرد. یکی دیگر از عواملی که ما از دستگاه چهار رنگ استفاده میکنیم تاثیر ان بر قیمت تمام شده است. چون چاپ زمان کمتری میبرد بنابر این چاپ کاتالوگ ارزان تمام میگردد.

خدمات پس از چاپ افست فوری

پس از مرحله چاپ فوری کاتالوگ نوبت به خدمات پس از چاپ کاتالوگ افست میرسد. کاتالوگ ها خدمات پس از چاپ مانند قالب زدن، سلفون کشی، یووی های موضعی، یووی شنی، طلاکوب و غیره دارند که شما میتوانید برای اشنایی با این خدمات برروی این لینک کلیک کنید.

صحافی کاتالوگ چگونه است ؟

فرم های چاپ فوری کاتالوگ پس از طی مراحل یاد شده به قسمت صحافی ارسال میگردند تا در این قسمت بر اساس نوع صحافی در کنار یکدیگر قرار گیرند. نوع صحافی بر اساس مفتول و چسب گرم متفاوت میباشد . چنانچه دوست دارید با نوع فرم بندی ها اشنا شوید برروی این لینک کلیک کنید.

چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ یکی از قابلیت های چاپخانه انلاین رسانه تصویر میباشد. ما با توجه به امکاناتی که داریم میتوانیم چاپ کاتالوگ افست را حتی طی 2 روز اماده نماییم

تمام این مراحل در چاپخانه رسانه تصویر به علت داشتن دستگاه های اتوماتیک باعث میگردد تا ما را به عنوان یکی از مراکز تحویل چاپ افست فوری بشناسند. به یاد داشته باشید چنانچه سوالی داشته باشید میتوانید از اتلیه طراحی چاپ کاتالوگ افست رسانه تصویر به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

پاسخ به سوالات شما

تفاوت چاپ کاتالوگ افست با چاپ کاتالوگ دیجیتال در کیفیت از زمین تا اسمان است. دستگاه چاپ افست به مراتب کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دیجیتال دارند. از دیگر تفاوت این دو میتوان به تیراژ انها اشار کرد. چاپ کاتالوگ افست حداقل در تیراژ 1000 تا و چاپ کاتالوگ دیجیتال از تیراژ 1 عدد تولید میگردند. هزینه چاپ کاتالوگ افست به مراتب پایین تر و مقرون به صرفه تر از دیجیتال میباشد. به طور کل چاپ دیجیتال برای مصارف دم دستی با تعداد پایین توصیه میشود.

برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ و داشتن کاتالوگی استاندارد جهت صفحات داخلی گلاسه 135 گرم با 150 گرم مناسب است. همچنین میتوانید بر اساس هزینه چاپ کاتالوگی که مد نظر گرفته اید جلد کاتالوگ را گلاسه 250 گرم یا 300 گرم در نظر بگیرید.

سایز استاندارد برای کاتالوگ دستگاه چاپ افست سایز های a4، a5 و خشتی 19×19 از سایز های استندارد میباشد.

گاها دیده شده همکاران برای کاهش هزینه چاپ کاتالوگ این محصول را داخل فرم عمومی چاپ میکنند که کاری بسیار غلط و اشتباه میباشد. دلیل ان این است که در چاپ فرم عمومی برش ها به صورت غیر دقیق انجام میگردد و همچنین رنگ کارها به صورت میانگین کار در نظر گرفته میشود که باعث افت کیفیت میباشد.

زمان تحویل چاپ فوری کاتالوگ در سفارش چاپ افست فوری بر اساس نوع صحافی و تعداد صفحات از 2 روز کاری به بالا میباشد. برای اطلاع از زمان تحویل چاپ فوری کاتالوگ باید با مجموعه هماهنگی های لازم را به عمل بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس در واتساپ