آموزش طراحی تقویم رومیزی

تقویم اختصاصی خود را چگونه طراحی کنیم ؟اشنایی و آموزش طراحی تقویم اختصاصی

چاپ تقویم رومیزی

چاپ تقویم رومیزی یکی از هدایای تبلیغاتی پر طرفدار بین شرکت ها، ارگان، کارحانجان و صاحبین کسب و کار مختلف در پایان هر سال میباشد. در ابتدا لازم است بدانید که تقویم رومیزی در 2 فرم عمومی و فرم اختصاصی تولید میگردد. که فرم عمومی برای تعداد پایین و فرم اختصاصی برای تعداد بالای 500 عدد گزینه مناسبی می باشد.

تقاوت چاپ تقویم اختصاصی و عمومی

چاپ تقویم اختصاصی برای صاحبین مشاغل بزرگ و کسب و کار هایی که میخواهند وجه تمایزی با بقیه همکاران خود داشته باشند به کار گرفته میشود.  این مدل سفارش دارای 13 برگ  2 یا به عبارتی 26 صفحه میباشد. در این سفارش مشتری عکس، شماره تلفن، لوگو و هر انچه که مربوط به شغل خود میباشد را بر روی تک تک صفحات به صورت اختصاصی طراحی و به مرحله چاپ میرساند.

اما تقویم فرم عمومی دارای برگه هایی از پیش طراحی شده که معمولا شامل طرح طبیعت، ایرانگردی ، جهان گردی ، تخت جمشید و … میباشد. را در تعداد محدود میتوانید خریداری نمایید. مکان تبلیغ شما در این سفارش محدود به طلاکوب یا چسباندن پلاک بر روی پایه تقویم رومیزی میباشد.

چطور هزینه چاپ تقویم اختصاصی را کاهش دهیم ؟

تقویم اختصاصی با توجه به تعداد آن از قیمتی مناسب جهت سفارش بهره میبرد. به یاد داشته باشید هر چقدر تعداد سفارش شما بیشتر باشد مبلغ تمام شده هر تقویم نیز ارزانتر میباشد. برای کاهش هزینه های چاپ تقویم شما بهتر است از سایز های استاندارد که پرت کاغذ کمتری دارند استفاده شود 

مرحله اول : دریافت فایل لایه باز تقویم 1402 رایگان

دانلود تقویم لایه باز 1402 رایگان

برای شروع طراحی تقویم رومیزی ابتدا فایل اماده تقویم رومیزی لایه باز 1402 را از وب سایت رسانه تصویر دریافت نمایید. برای دریافت فایل لایه باز تقویم رومیزی بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

بعد از دریافت فایل طراحی اماده  تقویم 1402 رایگان تهیه شده توسط چاپ رسانه تصویر لازم است ان را در نرم افزار های کرل ، ایلاستریتور یا فتوشاپ باز کنید .لازم است بدانید طراحی های اماده شده تمامی نکات لازم جهت چاپ را دارند. اما نکته قابل تامل این است که چون ما در هنگام طراحی پیش شما نیستیم چنانچه اشتباهی رخ دهد هیچگونه مسئولیتی بر عهده چاپخانه افست رسانه تصویر نمی باشد.

مرحله دوم اموزش طراحی تقویم رومیزی

اموزش طراحی تقویم رومیزی مرحله دوم

اولین موردی که باید مد نظر قرار دهید این است که باید طراحی شما بر اساس سایز دقیق چاپ شما اجرا شود و از گذاشتن هرگونه فاصله اصافی یا کوچک کردن اجتناب شود.

ما در این اموزش  طراحی تقویم خود را در برنامه کرل و بر اساس سایز 20×14.5 سایز برگه های داخل ادامه میدهیم. شما نیز میتوانید بر اساس برنامه گرافیکی خود همین مقدار ها را رعایت نمایید.

بنا بر موارد گفته شده باید ما طراحی تقویم رومیزی خود را در سایز 20×14.5 سانت با مد رنگی CMYK و رزولوشن 300 DPI باز نماییم. 

مرحله سوم : رعایت فاصله های برش در طراحی تقویم

اموزش طراحی تقویم رومیزی سال 1402

یکی از تاثیر گذار ترین مواردی که باید در طراحی تقویم حتما رعایت شود فاصله گذاری و رعایت مارجین ها میباشد. بر این اساس ما از بالای کار1.3 تا 1.5 سانت فاصله برای گذاشتن لوگو و مواردی که نباید در برش بروند نیاز داریم.  همچنین از 3 طرف باقی مانده 6 میلیمتر فاصله نیاز داریم. که برای جلوگیری از هرگونه اشتباه مانند شکل بالا انها را با خطوط گاید مشخص می نماییم.

رعایت این فاصله ها باعث میگردد تا قسمت های مهم طراحی تقویم اختصاصی شما زیر فنر نرفته یا در هنگام برش، کات نشود.

مرحله چهارم: رعایت رنگ دهی در طراحی تقویم اختصاصی

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در چاپ افست رنگ دهی مناسب هنگام طراحی می باشد. اولین نکته مهم این است که در هنگام استفاده از رنگ مشکی حتما از کد رنگ C0 M0 Y0 K100 استفاده کنید. دوم اینکه در هنگام انتخاب رنگ خاکستری از کد رنگی C0 M0 Y0 K6 تا نهایت C0M0 Y0 K80 استفاده نمایید. (پیشنهاد میشود هرگز از رنگ خاکستری 4 رنگ استفاده نشود تا دچار تغییر رنگ نگردید.)

 به یاد داشته باشید در هنگام انتخاب رنگ هرچقدر کد های رنگی شما تخت تر باشد برای چاپ مناسب تر است. 

شما میتوانید کاتالوگ رنگ های چاپی را به صورت رایگان از چاپ رسانه تصویر تحویل بگیرید.

صحافی کاتالوگ چگونه است ؟

فرم های چاپ فوری کاتالوگ پس از طی مراحل یاد شده به قسمت صحافی ارسال میگردند تا در این قسمت بر اساس نوع صحافی در کنار یکدیگر قرار گیرند. نوع صحافی بر اساس مفتول و چسب گرم متفاوت میباشد . چنانچه دوست دارید با نوع فرم بندی ها اشنا شوید برروی این لینک کلیک کنید.

چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ یکی از قابلیت های چاپخانه انلاین رسانه تصویر میباشد. ما با توجه به امکاناتی که داریم میتوانیم چاپ کاتالوگ افست را حتی طی 2 روز اماده نماییم

تمام این مراحل در چاپخانه رسانه تصویر به علت داشتن دستگاه های اتوماتیک باعث میگردد تا ما را به عنوان یکی از مراکز تحویل چاپ افست فوری بشناسند. به یاد داشته باشید چنانچه سوالی داشته باشید میتوانید از اتلیه طراحی چاپ کاتالوگ افست رسانه تصویر به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس در واتساپ