چاپ فرم عمومی چیست ؟ تفاوت فرم های عمومی با فرم اختصاصی

نمونه چاپ کارت ویزیت

تفاوت چاپ فرم عمومی با چاپ اختصاصی افست

چاپ فرم عمومی

ما در این مقاله قصد داریم فرم عمومی و فرم اختصاصی در چاپ افست را با یکدیگر مقایسه نماییم. تا شما بتوانید با دید باز نسبت به کیفیت و سرعت ان ها را انتخاب نمایید 

چاپ فرم عمومی افست چیست ؟

چاپ فرم عمومی افست یکی از پر مخاطب ترین نوع چاپ افست میباشد. دلیل طرفداری قیمت ارزان و کیفیت خوب برای محصولاتی است که از نطر تعداد و سایز صرفه اقتصادی برای چاپ اختصاصی را ندارد.

چاپ فرم عمومی افست به محموعه فایل های چاپی گفته میشود که برای پایین آوردن هزینه ها به صورت مشترک داخل یک فرم چاپی قرار میگیرند. به یاد داشته باشید فرم چاپ عمومی به نسبت  نوع رنگ فایل ها تفکیک نمیشوند. بلکه در این نوع فرم بندی هنگام چاپ میزان رنگ را به صورت میانگین در نظر میگیرند. به عنوان مثال چنانچه رنگ سایان کل فرم بالا باشد چاپچی رنگ سایان را بالا در نظر میگیرد و اگر کار شما رنگ سایان کم رنگ تر داشته باشد به میزان کم امکان دارد پررنگ تر شود.

اشنایی با محصولات فرم عمومی

چاپ فرم عمومی افست

چاپ فرم عمومی افست معمولا شامل محصولاتی مانند کارت ویزیت، سربرگ، تراکت، پاکت نامه، تگ های لباس، لیبل ها و کاتالوگ های تک برگ میباشد. این محصولا بر اساس نوع سفارش در تیراژ 1000 ، 2000 و 5000 تایی چاپ میشوند. البته جدیدا به علت گران شدن محصولات بعضی از کارت ویزیت ها در تیراژ 500 عدد نیز قابل چاپ میباشند.

تفاوت رنگ در چاپ فرم عمومی و چاپ اختصاصی افست

در فرم عمومی تفاوت رنگ زمان چاپ با کامپیوتر بین 10 تا 15 درصد میباشد. این امر بر اساس کامپیوتر های کالیبره شده با دستگاه چاپ در نظر گرفته میشود.(رنگ ها بین 2 مانیتور نیز میتوانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند.) به یاد داشته باشید این موضوع بدین منظور نیست که شما کار را قرمز تنظیم کنید بنفش چاپ شود. بلکه امکان دارد رنگ قرمز شما مقداری پررنگ تر یا کم رنگ تر باشد.

زمان تحویل چاپ فرم عمومی افست

زمان تحویل چاپ فرم عمومی بر اساس جنس انتخابی شما در 3 مدل چاپ با مدت معمولی درج شده در سایت، تحویل فوری که معمولا بین 2 تا 3 روز کاری زمان میبرد و فرم چاپی یکروزه یا تحویل 6 ساعته میباشد. تفاوت تحویل ها با یکدیگر در قیمت انها میباشد و هیچگونه تفاوت کیفیتی بایکدیگر ندارند.

چاپ اختصاصی افست چیست ؟

چاپ اختصاصی افست

در چاپ اختصاصی افست کیفیت نسبت به فرم عمومی بالاتر میباشد. اولین دلیل این امر امکان تفکیک رنگ در چاپ افست به صورت اختصاصی میباشد. که امکان دقت چاپ و رنگ را افزایش میدهد. شما چنانچه رنگ خاصی را مد نظر داشته باشید میتوانید نمونه رنگ را به ماشین چی بدهید تا همان رنگی را که میخواهید بعد از چاپ تحویل بگیرید.

امکان استفاده از رنگ های ساختگی یا پانتون در چاپ اختصاصی افست

یکی از مزایای چاپ اختصاصی افست نسبت به چاپ فرم عمومی امکان استفاده از رنگ های پانتون و رنگ های ساختگی مانند طلایی و نقره ای میباشد.

آشنایی با محصولات چاپ اختصاصی افست

محصولات چاپ اختصاصی افست شامل : چاپ کاتالوگ، چاپ پوستر، جعبه ، تقویم رومیزی، ساک کاغذی ، فولدر و غیره میباشد. این محصولات به دلیل سایز بزرگ و پر کردن یک فرم در محصولات چاپ اختصاصی افست قرار دارند.

Comments are closed.

تماس در واتساپ