آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست

طراحی-کارت-ویزیت

آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست

آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ

در این مقاله به اموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست و بهینه سازی آن پرداخته ایم. دلیل این اموزش برای جلو گیری از باطله شدن کار های مشتری و برطرف نمودن مواردیست که روزانه برای ما به عنوان طراحی ارسال میشوند. اما به دلایل ذکر شده در این مقاله دچار مشکل میشوند.شما را به خواندن اموزش طراحی کارت ویزیت دعوت مینماییم

اموزش طراحی کارت ویزیت به صورت گام به گام

اموزش طراحی کارت ویزیت اولین گام برای هر طراح گرافیست میباشد بنابر این یکی از مباحث اصلی و مهم در یادگیری اصول پایه ای نام برده میشود. ما سعی داریم این اموزش را از پایه تا حرفه ای به شما اموزش دهیم

اموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

برای شروع اموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ ابتدا برنامه گرافیکی خود را باز کرده و از کلید ترکیبی ctrl+n را از روی کیبورد میزنیم تا صفحه جدید باز شود. در صفحه جدید با توجه به جنس کارت ویزیت معمولی یا فانتزی سایز طراحی را وارد مینماییم. (ما در این اموزش طراحی کارت ویزیت مدیریتی یا فانتزی را انتخاب کرده ایم)

ابعاد کارت ویزیت در فتوشاپ

آموزش طراحی کارت ویزیت

همانطور که در عکس میبینید باید سایز خود را برای کارت ویزیت مدیریتی سایز 9×6 سانتیمتر و کارت ویزیت معمولی 4.8×8.5 سانتیمتر قرار دهید. رزولوشن کار خود را حتما 300pixel/inch انتخاب نمایید. در اخر نیز مد رنگی خود را بر اساس CMYK انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید این مراحل که در آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست گذراندید برای تمامی طراحی ها حتی طراحی کاتالوگ نیز به همین شکل میباشد

رعایت اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

credit cart business card

بعد از باز کردن فایل جدید شما باید اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را به صورت حرفه ای رعایت نمایید. ابتدا همانند عکس بالا توسط خطوط گرید از هر طرف 5 میلیمتر فاصله برای خطای برش در نظر میگیریم. به یاد داشته باشید برای کارت ویزیت های سایز معمولی 3 میلیمتر خطای برش در نظر میگیریم.

نکته ای که جا دارد در آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست خاطر نشان کنیم این است که خطوط گرید یا گراید به صورت فرضی و برای راهنمای شما میباشد. به هیچ عنوان این خطوط در چاپ شما نمی افتد و تاثیری در هنگام چاپ ندارند.

پیاده سازی طراحی کارت ویزیت

اموزش طراحی گام به گام کارت ویزیت با فتوشاپ

ما در این سری از اموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ میخواهیم طرحی مانند طراحی بالا را اجرا نماییم. پس از طی مراحل قبل شروع به طراحی گام به گام کارت ویزیت با فتوشاپ مینماییم. با ما همراه باشید تا انتهای این اموزش.

در ابتدا با فشردن دکمه u از روی کیبورد ابزار و یا از قسمت ابزار فتوشاپ همانند شکل پایین ابزار rounded rectangle tool را انتخاب مینماییم تا قسمت های قرمز کنار کارت ویزیت را  اجرانماییم.

اموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

همانطور که در شکل پایین میبینید ما 2 تا مستطیل دور گرد توسط ابزار rectangle در فتوشاپ در لایه های جدا گانه ایجاد کردیم. ما برای انکه رنگ های قرمز کنار در برش نرود و در کناره های کارت ویزیت این 2 مستطیل را داشته باشیم مقداری از طرح را خارج از خط راهنما قرار دادیم به طوری که کل خط برش را در بربگیرد. همچنین قوص های مستطیل ها را داخل خط راهنما قرار دادیم تا در برش برای کار ما مشکلی پیش نیاید.

ابعاد کارت ویزیت در فتوشاپ

در مرحله بعد آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ مانند شکل زیر لایه ای در پایین لایه های مستطیل های ایجاد شده زمینه خود را ایجاد مینماییم. مطابق قسمت قبل برای اینکه ما میخواهیم نقشه زمین کل کارت را در بر بگیردزمینه را در کل کار قرار میدهیم تا در هنگام قالب خوردن بعد از برش زمینه کارت را کامل پوشش دهد.

همانطور که در شکل فوق میبینید نکته خیلی مهم این است که در هنگام استفاده از رنگ خاکستری C0 M0 Y0 باید باشد و K بر اساس مقدار تیرگی خاکستری مد نظر شما مقدارش کم یا زیاد میگردد.

اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

مرحله پایانی اموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

در مرحله پایانی آموزش طراحی کارت ویزیت برای چاپ افست ما باید نوشته ها لوگو های و عناصری که برای ما مهم است را مانند عکس زیر در داخل خط های راهنما قرار دهیم تا در هنگام برش چیزی از انها در برش نرود.

مرحله پایانی طراحی کارت در فتوشاپ

یکی از نکاتی که رعایت ان خیلی مهم است این است که رنگ مشکی باید به صورت تک رنگ در کار های مورد استفاده قرار بگیرد . یعنی C0 M0 Y0 باشد و رنگ K100 در نظر گرفته شود.

Comments are closed.

تماس در واتساپ