اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال

چاپ کاتالوگ دیجیتال

اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال

اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال

در این مقاله قصد داریم اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال کاملا کاربردی را برای شما دوستان بگذاریم. هدف از اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال این است تا شما بیشتر با این محصول اشنا شوید و در هنگام سفارش کاتالوگ مشکلات و ایرادات کمتری را شاهد باشیم.

اشنایی با انواع سایز کاتالوگ

یکی از مواردی که در اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال  لازم است با ان اشنا شوید انواع سایز کاتالوگ میباشد. ما در این قسمت انواع سایز کاتالوگ را به اختصار توضیح میدهیم:

سایز چاپ کاتالوگ خشتی:

سایز چاپ کاتالوگ خشتی به صورت مربعی در سایز بزرگ و کوچک میباشد. سایز چاپ کاتالوگ خشتی در ابعاد 23×23 , 21×21, 19×19 ,14×14 میباشد. همچنین به یاد داشته باشید سایز چاپ کاتالوگ خشتی به خاطر ابعاد ویژه ای که دارد یکی از پر انتخاب ترین ابعاد در سفارش ها می باشد. اما با توجه به تعدد در سایز برای چاپ کاتالوگ خشتی حتما تعداد صفحات خود را با ما چک کنید.

سایز چاپ کاتالوگ وزیری :

سایز چاپ کاتالوگ وزیری 23.5×17.5 میباشد. چاپ کاتالوگ وزیری در دو مدل عمودی و افقی چاپ میگردد. معمولا برای فرم بندی چاپ کاتالوگ وزیری ما از فرم 16 صفحه ای استفاده میکنیم. بنا بر این سعی کنید در هنگام طراحی سایز چاپ کاتالوگ وزیری این نکته مهم را رعایت نمایید. فرم چاپ کاتالوگ وزیری در کاغذ ابعاد 50×70 یا اصطلاحا چهار و نیم ورقی بسته میشود.

چاپ کاتالوگ رحلی:

سایز در چاپ کاتالوگ رحلی یا a4 به صورت 21×29.7 سانتیمتر میباشد. در این مدل نیز طراحی کاتالوگ میتواند به صورت افقی و عمودی باشد. فرم بندی سایز چاپ کاتالوگ رحلی به صورت ضریب 8 صفحه بسته می شود. اما  به یاد داشته باشید بر اساس فرم بندی امکان دارد سایز چاپ کاتالوگ رحلی بر اساس 20×29 سانتیمتر در نظر گرفته شود. نکته حائز اهمیت این است که چاپ کاتالوگ رحلی تقریبا پر مخاطب ترین سایز انتخابی و محبوب ترین بین طراحان میباشد.

چاپ کاتالوگ رقعی:

سایز در سفارش چاپ کاتالوگ رقعی یا a5 به صورت 21×14.8 سانتیمتر میباشد. که در این مدل نیز طراحی کاتالوگ همانند مدل های قبلی به 2 صورت افقی و عمودی میباشد. فرم بندی در سایز چاپ کاتالوگ رقعی همانند سایز چاپ کاتالوگ وزیری به صورت ضریب 16 صفحه بسته می شود. فرم چاپ کاتالوگ رقعی در کاغذ به ابعاد 60×45 سانتیمتر یا 3 ورقی بسته میشود. جالب است بدانید چاپ کاتالوگ رقعی  مقام بعد از چاپ کاتالوگ رحلی را به خود اختصاص داده است.

یکی از موارد مورد استفاده از سایز چاپ کاتالوگ رقعی در چاپ تقویم می باشد.

حال که با انواع سایز مانند چاپ کاتالوگ خشتی، کاتالوگ وزیری و غیره آشنا شدید باید به یاد داشته باشید که بعد از صحافی سه طرف برش بین 3 تا 5 میلیمتر از انواع سایز کاتالوگ کم میشود. همچنین در هنگام فرم بندی امکان دارد بر اساس تعداد صفحات شما سایز چاپ نیز متغیر باشد بنابر این لازم است قبل از شروع به طراحی کاتالوگ حرفه ای با چاپخانه و یا فرم بند خود مشورت نمایید.

اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

در اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ ابتدا برنامه گرفیکی خود را باز مینماییم. بعد از باز شدن فتوشاپ کلید ترکیبی ctrl+n را بفشارید تا صفحه جدید ایجاد گردد . ما در این اموزش از سایز چاپ کاتالوگ رحلی استفاده مینماییم. بنا بر این تنظیمات صفحه جدید را مطابق شکل بالا انجام دهید.( اشما میتوانید طراحی خود را در انواع سایز کاتالوگ خشتی، وزیری و غیره مطابق با سلیقه خود استفاده نمایید.

1- طراحی خود را در انواع سایز کاتالوگ به صورت دقیق وارد نمایید. 2- در این اموزش طراحی چاپ کاتالوگ با فتوشاپ با توجه به استاندارد های چاپ افست رزولوشن را 300 pixel/inch قرار دهید. 3- همچنین  مد رنگی طراحی کاتالوگ با فتوشاپ  را بر روی CMYK مخصوص چاپ افست قرار دهید.

تنظیم مارجین های در اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

انواع سایز کاتالوگ

در اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ همانند شکل بالا لازم است تا شما خط های راهنما یا Guide را رسم کنید. این خطوط را در ابتدا با 5 میلیمتر از هر طرف و بعد با 1 سانتیمتر فاصله از هر طرف تنظیم میکنیم . دلیل انتخاب این فاصله های این است که ما در این فضا ها فقط باید زمینه کار را قرار دهیم و از گذاشتن هرگونه نوشته و یا عکسی که مهم باشد باید خود داری نمایید.

لازم است در این اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای خاطر نشان کنیم فاصله 5 میلیمتر برای خطای برش بعد از صحافی در نظر گرفته میشود. اما فاصله 1 سانتیمتری برای این است که نوشته ها و عکس های مهم شما از کناره های کار فاصله داشته باشد. این موضوع در انواع سایز کاتالوگ خشتی یا دیگر سایز های انتخابی شما نیز به همین شکل می باشد.

محل قرار گیری علایم صفحه بندی

چاپ کاتالوگ خشتی

در این مرحله از اموزش طراحی  کاتالوگ حرفه ای شما باید علائم یا عناصر صفحه آرایی خود را داخل صفحه قرار دهید . به عنوان مثال در عکس بالا ما جای لوگو برای تمام صفحات، زمینه کلیه طراحی کاتالوگ و همچنین نوار طراحی شده پایین و جایگاه شماره صفحه را معلوم کرده ایم. 

همانطور که در اموزش طراحی کاتالوگ حرفه ای با مثال بالا مشاهده میکنید زمینه خاکستری و نوار پایین به کناره های طرح چسبیده اند. اما لوگو داخل خطوط راهنما قرار داده شده است. معمولا در صفحه بندی های کاتالوگ یک طرح تکرار میگردد 

لازم به ذکر است در طراحی ها باید برای رنگ خاکستری رنگ های C0 M0 Y0 قرار دهید و مقدار K را بر اساس طراحی خود تغییر دهید. همچنین برای رنگ های مشکی نیز باید C0 M0 Y0 K100 باشد تا رنگ شما دچار مشکل نشود.

مرحله پایانی اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

چاپ کاتالوگ وزیری

در مرحله اخر اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ شما کافیست عکس ها و نوشته های خود را به طرح اصلی اضافه نمایید. به یاد داشته باشید همانطور که در عکس میبینید زمینه های طراحی در کل صفحه بدون در نظر گرفتن مارجین ها جای گذاری شده اند . اما عکس ها، لوگو و نوشته های داخل فضای خط راهنما قرار داده شده است.

امیدوارم این اموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. همچنین با انواع سایز کاتالوگ خشتی ، سایز کاتالوگ رحلی و غیره اشنا شده باشید. چنانچه شما تمایل داشته باشید میتوانید طراحی خود را برای آتلیه چاپخانه رسانه تصویر ارسال نمایید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

Comments are closed.

تماس در واتساپ