اموزش طراحی تراکت در فتوشاپ

چاپ تراکت گلاسه رنگی

آموزش طراحی تراکت در فتوشاپ جهت چاپ افست به صورت صفر تا صد

طراحی تراکت

اموزش آموزش طراحی تراکت در فتوشاپ چهت چاپ افست عنوانی است که برای این اموزش جامع از مبتدی تا حرفه ای در نظر گرفته شده است. با ما تا انتهای این اموزش همراه باشید تا از اشتباهات رایج بین طراحان گرافیست جلو گیری گردد. شما میتوانید برای مشاهده قیمت چاپ تراکت تحریر و چاپ تراکت گلاسه برروی لینک کلیک نمایید.

آموزش طراحی تراکت در فتوشاپ

یکی از موارد مهم  اموزش طراحی تراکت در فتوشاپ برای چاپ افست در نظر گرفتن ابعاد صحیح سفارش میباشد. شما باید سایز صفحه را مطابق سفارش خود در نظر بگیرید. برای اشنایی بهتر سایز ترا کت ها را در زیر برای شما نوشته ایم

آموزش رایگان طراحی تراکت

ابتدا در آموزش رایگان طراحی تراکت در فتوشاپ برنامه گرافیکی را اجرا مینماییم. بعد از باز کردن برنامه فتوشاپ توسط کلید ترکیبی Ctrl+N صفحه جدید را ایجاد میکنیم . برای ایجاد صفحه جدید باید مطابق شکل پایین در ابتدا سایز صفحه را به صورت دقیق ( مطابق ابعادی که در بالا گفته شد) وارد مینماییم.

همچنین لازم است در این قسمت از آموزش رایگان طراحی تراکت در فتوشاپ یاد اور شویم باید رزولوشن طراحی را 300 DPI مطابق شکل زیر در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید حتما رزولوشن را pixel/inch قرار دهید.

اموزش ظراجی تراکت در فتوشاپ

انتخاب مد رنگی صحیح برای چاپ افست

برای چاپ افست ما نیاز داریم تا رنگ های طراحی را بتوانیم به 4 رنگ اصلی شامل سایان، مجنتا، زرد و مشکی تفکیک کنیم که اصطلاحا به این مد CMYK میگویند. بنا بر این مطابق شکل بالا مد رنگی را CMYK قرار دهید.

حتما به یاد داشته باشید از در هنگام ایجاد صفحه جدید جهت طراحی تراکت در فتوشاپ از 8bit استفاده نمایید

مرحله دوم در نظر گرفتن فاصله جهت خطای برش

پس از ایجاد صفحه جدید در فتوشاپ باید فاصله هایی ( از هر طرف صفحه 5 میلیمتر فاصله مطابق شکل زیر در نظر بگیرید) از اطراف را به صورت فرضی توسط guide یا خطوط راهنما در نظر بگیریم. (خطوط guide از طریق منوی view موجود در فتوشاپ قابل دسترس میباشد).  

به یاد داشته باشید که زمینه شما باید کل صفحه را در بر بگیرد به عنوان مثال اگر زمینه کار شما ابی است باید کل صفحه را رنگ ابی در بر بگیرد. اما نوشته ها، لوگو، عکس و مطالب مهم باید داخل خطوط guide باشد تا در هنگام برش از بین نروند.

تنظیم فاصله برش در طراحی تراکت
انتخاب رنگ صحیح در طراحی تراکت

یکی از عوامل تاثیر گذار در داشتن طراحی تراکت با کیفیت بالا استفاده از کد های رنگی مناسب می باشد. شما در هنگام طراحی باید در هنگام استفاده از رنگ مشکی حتما از کد تک رنگ C:0 M:0 Y:0 K:100 استفاده نمایید.

همچنین برای رنگ خاکستری نیز باید از کد رنگی تک رنگ (مثلا C: M:0 Y:0 K:50) استفاده نمایید این کد میتواند بین 0 تا 90 بر اساس سلیقه شما متغییر باشد. ( چنانچه از رنگ های دیگر داخل خاکستری استفاده کنید به دلیل طیف وسیع این رنگ امکان دارد خاکستری شما به رنگ های دیگر تمایل داشته باشد.)

ذخیره صحیح و ارسال مناسب طراحی تراکت برای چاپ افست

شما باید طراحی تراکت خود را در سیستم خود به صورت لایه باز ذخیره نمایید که این فرمت ها با نام های Tiff و Psd شناخته میشوند. که ما به شما پیشنهاد میکنیم چنانچه از فتوشاپ cc استفاده مینمایید فایل های خود را با فرمت tiff ذخیره نمایید.

اما در هنگام ارسال فایل طراحی شده به چاپخانه جهت سفارش چاپ تراکت باید طراحی خود را با فرمت Jpeg کیفیت بالا ارسال کنید. هرگز در زمان تهیه فایل jpeg از کیفیت های پایین استفاده نکنید

Comments are closed.

تماس در واتساپ